În cadrul Universității Internaționale Danubius din Galați, sistemul de management al calității este este condus la fiecare nivel al instituției de către managerul nivelului respectiv (ex: universitate – rector; facultate – decan, departament – director departament, etc.).
Sistemul de management al calității este coordonat de Departamentul de Cercetare Instituțională și Asigurare a Calității care, împreună cu structurile pentru evaluarea și asigurarea calității la nivel de universitate, facultate și departamente, acționează pentru dezvoltarea unei culturi proprii a calității. Sistemul de management al calității este implementat prin regulamente și proceduri, responsabili, structuri instituționale cu rol decizional și executiv, resurse și infrastructură dedicate.
În cadrul Universității Internaționale Danubius funcționează Comisia pentru Evaluarea și Asigurarea Calității, constituită potrivit Legii învățământului superior nr.199/2023, cu modificările și completările ulterioare, care își desfășoară activitatea în baza Strategiei de asigurare a calității educației și Regulamentului de funcționare a comisiei pentru evaluarea și asigurarea calității educației, aprobate de Senat.
Comisia pentru Evaluarea și Asigurarea Calității a Universității Internaționale Danubius (CEAC-UID) este organismul de coordonare a activităților de evaluare și asigurare a calității în domeniul educației și este coordonată de Rectorul Universității, direct responsabil cu calitatea educației furnizate.
La nivelul fiecărei facultăți funcționează Comisia pentru Evaluarea și Asigurarea Calității și comisii pentru fiecare program de studii, care lucrează în mod integrat. În realizarea politicilor și strategiei calității sunt implicate toate cadrele didactice, precum și studenții, absolvenții și angajatorii. Periodic, aceste comisii analizează respectarea politicii instituției în domeniul calității, așa cum rezultă din strategii și din planurile operaționale. Rezultatele acestor analize se constituie în rapoarte înaintate consiliilor facultăților și Senatului universității, care dispun măsurile necesare pentru corectarea eventualelor deficiențe, pentru îmbunătățirea activității didactice și de cercetare, pentru adaptarea planurilor la aceste cerințe.
Responsabilitatea privind calitatea este atribuită structurilor ierarhice de conducere ale universităţii:
Structurile de decizie şi operaţionale pentru evaluarea şi asigurarea calităţii, constituite conform prevederilor legale, sunt:
1. Comisia de Evaluare şi Asigurare a Calităţii (CEAC)
2. Decizia 100 din 26.09.2024 privind modificare componență CEAC-UID
2. Comisiile de Evaluare şi Asigurare a Calităţii pe facultăţi - comisii ale Consiliilor facultăţilor;
- CEAC Facultatea de Ştiinţe Economice
- CEAC Facultatea de Comunicare şi Relaţii Internaţionale
- CEAC Facultatea de Științe Comportamentale și Aplicate
3. Comitetele de Calitate la nivelul Programelor de studiu - conduse de coordonatorii de programe;
- Comitete de Calitate Facultatea de Drept
- Comitete de Calitate Facultatea de Ştiinţe Economice
- Comitete de Calitate Facultatea de Comunicare şi Relaţii Internaţionale
- Comitete de Calitate Facultatea de Științe Comportamentale și Aplicate
4. Departamentul de Cercetare Instituțională și Asigurare a Calității - compartiment cu rol de coordonare şi execuţie, care sprijină CEAC în realizarea misiunii şi obiectivelor legate de calitate.
Documente [pdf]
Procedura generală privind elaborarea Raportului de autoevaluare (PG-02-Ed.6)
Funcționarea Comisiei pentru Evaluarea si Asigurarea Calitatii la nivel de facultate (PO-59 Ed.6)
Funcționarea Comisiei pentru Evaluarea si Asigurarea Calitatii la nivelul UDG (PO-58-Ed.9)
Funcționarea Comitetelor de calitate la nivelul programelor de studii (PO-60 Ed.5)
Regulament de Evaluare și Asigurare a Calităţii Educației (RG-18 Ed.4)
Plan operational CEAC 2019-2020
Plan operational CEAC 2021-2022
Plan operational CEAC 2022-2023
Plan operational CEAC 2023-2024
Plan Operational CEAC 2024-2025