fbpx
Rectorul și CEO al Universității Internaționale Danubius promovează leadershipul educațional global în China

Pentru a promova internaționalizarea universitatii noastre, Dr. Steve O. Michael, Rector și CEO al Universității Internaționale Danubius, a vizitat mai multe școli și institutii de învățământ din China. Vizitele de lucru au avut ca scop si reluarea comunicarii cu vechii parteneri educationali, cunoasterea unor parteneri noi, promovarea inițiativelor educaționale comune și explorarea modalităților de a contribui la „Inițiativa Belt and Road”. Universitatea Internațională Xian, partener de câteva decenii, și-a reînnoit angajamentul față de  Association for the Global Advancement of Universities and Colleges (AGAUC), al cărei președinte este dr. Michael și s-a discutat si  planul pentru conferința anuală din 2025 care va avea loc în campusul din Xian.

Zheng Shi, decanul Școlii de Economie și Comerț al Organizației de Cooperare China-Shanghai a spus că vizita rectorului Dr. Steve O. Michael este o oportunitate de a desfășura cooperarea între România, SUA și China în ceea ce privește instruirea lingvistică, studiul pe termen scurt si cooperarea comercială bilaterală etc.

Dr. Steve O. Michael a felicitat conducerea și directorul, domnul Jason Zheng, pentru înființarea SCO. „Viziunea SCO este importantă în lumea noastră polarizată actuală. Orice ne poate aduce împreună între națiuni, culturi, religii, să facem comerț împreună, să lucrăm împreună, să studiem împreună și să găsim soluții comune la provocările noastre aparent nerezolvabile este bine pentru China, pentru România, pentru SUA, pentru Rusia și pentru întreaga umanitate”, a spus dr. Michael. 

La Qingdao, dr. Michael și gazdele sale, doamna Caroline Zhou și domnul Henry Leng, au vizitat Colegiul Profesional de Inginerie Qingdao, Institutul de Tehnologie Qingdao, Școala Gimnazială nr. 1 Jiaozhou din provincia Shandong, Școala Gimnazială Experimentală Jiaozhou și alte locuri de interes . O instituție pe care a vizitat-o are o brutărie, care furnizează pâine studenților și comunității sale imediate, iar cealaltă are o cramă. „Acest tip de afaceri aduce realitate instituțiilor antreprenoriale”, a remarcat dr. Michael.

Pe 7 mai, dr. Steve O. Michael s-a întâlnit cu Sun Ke, superintendentul șef al Biroului pentru Educație și Sport Jiaozhou, Zhou Zhaoxia, președintele Asociației de Schimb Internațional al Educației Jiaozhou și președintele adjunct al Asociației de Schimb Internațional al Educației Jiaozhou. El așteaptă cu nerăbdare să consolideze în continuare cooperarea și schimburile în viitor, promovând dezvoltarea comună a ambelor părți și contribuind la schimburile educaționale și culturale dintre tinerii celor două țări.


A inceput preadmiterea la toate programele de studii din cadrul Universitatii Internationale Danubius

In perioada mai, iunie si august, Universitatea Internationala Danubius organizeaza pentru toti candidatii care isi doresc sa urmeze un program de studiu in cadrul universitatii noastre o perioada de preadmitere pentru toate programele de studii de licenta, master, DPPD si la Colegiul Danubius.

Dosarele se pot incarca pe platforma online https://admitere.univ-danubius.ro sau se pot depune fizic la sediul central sau la unul dintre centrele teritoriale de inscriere - https://admitere.univ-danubius.ro/informatii/centre-teritoriale-de-inscriere

Toate informatiile despre procesul de preadmitere se regasesc accesand https://admitere.univ-danubius.ro/metodologie-preadmitere


ARC PESTE TIMP - 9 MAI - ZI CU TRIPLĂ SEMNIFICAȚIE LA ROMÂNI

Centrul de Studii și Cercetări Danubiene în colaborare cu Centrul de Cercetări privind Dinamica Socio-Economică în Dezvoltarea Durabilă și Facultatea de Comunicare și Relații Internaționale vă invită la simpozionul "ARC PESTE TIMP - 9 MAI - ZI CU TRIPLĂ SEMNIFICAȚIE LA ROMÂNI", care va avea loc în data de 9 mai 2024, începând cu ora 12:00.

Acest eveniment își propune să exploreze impactul acestor evenimente asupra societății românești și europene, analizând aspecte politice, sociale, economice și culturale și să celebreze importanța zilei de 9 mai în cultura și istoria românească, marcând o triplă semnificație: Independenţa României, a sfârșitul celui de-al doilea război mondial – Ziua Victoriei şi Ziua Europei.

Simpozionul este deschis tuturor celor interesați, inclusiv studenților, masteranzilor și cadrelor didactice. Va fi o oportunitate excelentă de a învăța, de a dezbate și de a întâlni colegi pasionați de studiul istoriei și culturii.

Vă așteptăm cu drag să vă alăturați discuțiilor noastre!

Pentru a vă conecta la eveniment, accesați link-ul următor: https://meetings.univ-danubius.ro/rooms/cis-lgy-gcl-f7f/join


ANUNŢ SELECŢIE PARTENERI ÎN CADRUL PROGRAMULUI NATIONAL DE REDRESARE SI REZILIENTA

Universitatea Internațională Danubius anunță organizarea unei proceduri de selecţie parteneri în scopul încheierii de Acorduri de Parteneriat în vederea elaborării şi depunerii unei cereri de finanțare în cadrul PNRR, Pilonul VI. Politici pentru noua generație. Componenta 15. Educație Reforma 5. Adoptarea cadrului legislativ pentru digitalizarea educației Investiția 8. Program de formare la locul de muncă pentru personalul didactic, Pedagogie digitală pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar. Titlul propus pentru proiect: Pro digitalizare in educatie – PRODIGY.

 

Prin proiect ne propunem urmatoarele:

 

  1. Obiectivul general al proiectului

 

Creșterea numărului de cadre didactice din preuniversitar care vor dobândi competențe digitale și de pedagogie digitală, pentru a integra eficient tehnologiile în practicile de predare – învățare - evaluare, a pregăti elevii pentru era digitală și pentru a crește calitatea actului educațional la nivel național. Dezvoltarea competențelor de pedagogie digitală pentru cadrele didactice, inclusiv cele legate de colectarea și utilizarea eficientă a instrumentelor și a resurselor disponibile în  activitățile   de  predare, evaluare, comunicarea cu părinții, crearea și schimbul de conținut și resurse digitale.

 

  1. Obiectivele specifice ale proiectului

 

  • Derularea de programe formare profesională de dezvoltare a competențelor digitale și de pedagogie digitală pentru 5000 de cadre didactice
  • Publicarea de minim 2500 de materiale educaționale deschise pe platforma educred.ro pentru schimbul de practici
  • Activități de mentorat pentru participanți (GT), pentru aplicarea în activitatea didactică a competențelor obținute în urma participării la programul de formare, pentru o perioadă de 3 luni
  • Dotarea școlilor din care provin membri GT cu echipamente hardware si software educațional.

 

Scopul cererii de finanțare:

 

Indicatorii previzionati pentru prezentul proiect:

 

1. Număr cadre didactice din învățământul preuniversitar de stat (GT) formate în domeniul pedagogiei digitale - 5000 Cadre didactice

 

2. Materiale educaționale deschise publicate pe o platforma a Ministerului Educației care va cuprinde o colecție de lecții multimedia care să servească drept modele de bune practici pentru fiecare arie curriculară/disciplină de studiu, pentru diferite niveluri de educație produse de cadre didactice din învățământul preuniversitar de stat (GT) care au participat la formare în cadrul Proiectului - 2500 RED

 

Prin intermediul sa va urmări realizarea indicatorilor prin intervenții care să răspundă nevoilor specifice de dezvoltare a cadrelor didactice în domeniul educației digitale integrate și al tranziției digitale în vederea utilizării tehnologiei în scop pedagogic. Proiectul se adresează profesorilor din toate nivelurile de învățământ, cu prioritate, cadrele didactice de la nivelul gimnazial și liceal (minimum 1/3 din grupul țintă), precum și pe cele din mediul rural și din zonele defavorizate (minimum 40 % din participanți)

Competențele-cheie digitale pe care proiectul urmărește sa le dezvolte, conform DigCompEdu sunt: literație digitală, folosirea datelor și a informațiilor, colaborare și comunicare, creare de conținut digital, siguranța pe internet și rezolvarea problemelor.

Investițiile propuse justifică contribuția la indicatorii obligatorii prin faptul că prin obiectivele pe care și le propune, proiectul urmăresc: (OS1) Derularea de programe formare profesională de dezvoltare a competențelor digitale și de pedagogie digitală pentru 5000 de cadre didactice; (OS2) Publicarea de minim 2500 de materiale educaționale deschise pe platforma edu.cred pentru schimbul de practici; (OS3) Activități de mentorat pentru participanți (GT), pentru aplicarea în activitatea didactică a competențelor obținute în urma participării la programul de formare, pentru o perioadă de 3 luni; (OS4) Dotarea școlilor din care provin membri GT cu echipamente hardware si software educațional.

 

  1. Activitatea/activitățile în care va/vor fi implicați partenerii:

 

A1. Elaborarea și acreditarea cursului

A1.1. Elaborarea cursului si realizarea dosarului de acreditare – in cadrul acestei activitati expertii respinsabili cu acreditarea si elaborarea suportului de curs dar si expertii implementare vor realiza materialele necesare pentru obtinerea acreditarii, conform OME NR. 4224/2022, pentru cursul Pedagogie Digitala.

A1.2. Realizare platforma e-learning - platforma va fi utilizata pentru desfasurarea cursurilor de formare de catre toti partenerii

A1.3. Depunere dosare acreditare si obtinerea  acreditarii - responsabilii acreditare vor finaliza si depune la CNFP dosarele pentru fiecare membru al parteneriatului

 

A2. Gestionarea grupului tinta si activitati de formare

A2.1. Selectie si mentinere grup tinta - informarea grupului tinta (GT), realizarea inscrierilor, selectarea si validarea participantilor eligibili pentru formarea profesionala si mentinerea unei comunicari constante cu grupul tinta, telefonic si prin chestionare de satisfactie aplicate cu scopul evitarii abandonului de catre GT din activitatile de proiect. Cursantii vor fi selectati in conformitate cu Metodologia de identificare si recrutare si vor proveni din scoli eligibile pentru program.

A2.2. Activitati de formare profesionala - formarea propriu zisa a celor 5000 de cursanti, repartitia pe grupe si derularea cursurilor in conformitate cu graficul de formare realizat de catre fiecare partener. In procesul de formare vor fi implicati conform cerintelor GS cate 42 de experti la 1000 de cursanti.

A2.3. Evaluare și certificare absolventi – dupa finalizarea procesului de predare – invatare va avea loc etapa de evaluare derulata asa cum a fost precizat in dosarul de acreditare si metodologia CNFP, respectiv ANEXA la OME Nr. 4224/06.07.2022 Metodologia-cadru  privind asigurarea calității programelor pentru dezvoltarea profesională continuă  a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar și de acumulare  a creditelor profesionale transferabile

 

A3. Activitati mentorat si suport pentru utilizarea in practica a competentelor dobandite

A3.1 Crearea si distribuirea de materiale auxiliare – in cadrul aceste activitati expertii program mentorat din fiecare scoala de unde provine grupul tinta vor contribui prin programele si materialele auxiliare realizate la concretizarea competentelor dobandite de catre cei formati in procesele de invatare de la clasa.

A3.2 Mentorat – in cadrul aceste activitati expertii program mentorat din fiecare scoala de unde provine grupul tinta vor desfasura activitati de mentorat cu membrii grupului tinta.

 

A4. Achiziționarea de resurse educaționale digitale (școli)- pentru o mai buna aplicabilitate in practica a cunostintelor dobandite, formatii, membri ai GT vor beneficia impreuna cu scolile din care provin de resurse si echipamente noi, performante, achizitionate prin proiect.

 

A5. Masuri de vizibilitate proiect si program –se va realiza promovarea proiectului si programului si implica 2 anunturi de presa (unul de lansare a proiectului si altul de finalizare), 5 roll-up-uri cu insemnele PNRR si informatii despre proiect, cate unul pentru fiecare partener, afise A3 pentru birourile de proiect si flyere informative pentru grupul tinta.

 

A6. Management proiect – implica raportarea si monitorizarea proiectului si va viza respectarea calendarului de activitati, respectarea termenelor de realizare a cererilor de transfer si raportarilor tehnice, pastrarea relatiei cu finantatorul si cu toti stakeholderii implicati in implementarea       proiectului.

 

  1. Eligibilitatea partenerilor

 

În cadrul prezentului apel de proiecte, sunt eligibile următoarele tipuri de entități:

a) Instituții de învățământ superior de stat sau particulare, acreditate sau autorizate provizoriu;

b) Furnizori publici sau privați de formare continuă.

 

  1. Fişa de prezentare a partenerului

 

In cadrul procedurii potentialii parteneri vor depune in conformitate cu cerintele din anunt cate o fisa in care vor prezenta date despre entitate, precum si experienta similara anterioara depunerii proiectului.

 

 

 

  1. Criteriile de selecție a partenerilor:

 

1. Număr de proiecte finanțate din fonduri nerambursabile naționale/europene în care a fost/este implicat aplicantul (indiferent de sursa de finanțare şi domeniu) – 30 puncte

- Implicarea în derularea unui proiect – 15 puncte;

- Implicarea în derularea a minim 2 proiecte –30 puncte.

 

2. Experiența de minim 6 luni în derularea activităților similare cu cele ale proiectului propus: 40 puncte

 

3. Resursa umană cu expertiză pentru organizarea programului de formare, expertiza formatorilor în domeniul pedagogiei digitale: 30 puncte

- Intre 1-35 formatori cu expertiza in organizarea programului de formare – 15 puncte;

- Peste 35 formatori cu expertiza in organizarea programului de formare – 30 puncte.

 

Selecția partenerului se face în funcție de punctajul obținut, de la cel mai mare la cel mai mic. Dosarele vor fi punctate de la 1 la 100 conform grilei. Vor fi declarați admiși candidații care întrunesc un punctaj egal cu sau mai mare de 50 de puncte. Vor fi declarați respinși candidații care întrunesc mai puțin 50 de puncte. În cazul în care mai mulți candidați interesați de aceleași activități din proiect vor întruni condițiile de calificare, va fi selectat candidatul care va acumula cel mai mare punctaj.

 

Fişele primite din partea entităților interesate vor fi analizate de către conducerea solicitantului.

 

  1. Depunerea documentelor

 

Organizaţiile interesate vor transmite prin e-mail la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.  a Universitatii Internaționale Danubius pana la data de 15.05.2024, ora 16:00.

După depunere potenţialii parteneri selectaţi vor fi invitaţi la o ședință în care se vor prezenta şi stabili termenii parteneriatului.

Persoana de contact pentru informații suplimentare: Alina Beatrice Raileanu telefon 0722 455 631

 

  1. Rezultatul procedurii

 

Anunțul privind Rezultatul procedurii de selecţie se va publica pe pagina web a Universitatii Internaționale Danubius şi va conţine informaţiile cuprinse în anunţul de selecţie şi informaţii privind candidaţii/ofertanţii participanţi la procedură admişi şi respinşi şi punctajul obţinut de fiecare dintre aceştia, iar partenerii selectaţi vor fi contactaţi direct, la datele de contact furnizate în Fişa de prezentare.

 

  1. Soluţionarea contestaţiilor

 

Aplicanţii care nu au fost selectaţi pot depune, în termen de 1 zi lucrătoare de la data publicării anunțului pe site-ul Universitatii Internaționale Danubius, contestaţii care se soluţionează de comisia de contestaţii în termen de 1 zi lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestaţiilor.

 

Calendarul procedurii de selecţie:

 

– Anunț selecție – 08.05.2024

– Depunere documentație – 15.05.2024, ora 16:00

– Evaluare documentație – 22.05.2024

– Anunț rezultat selecție – 22.05.2024, ora 12:00

– Depunere contestații – 23.05.2024, ora 16:00

– Soluționare contestații – 24.05.2024, ora 12:00

– Afișare rezultat final după soluționare contestații – 24.05.2024, ora 13:00

 

PRESEDINTE

UNIVERSITATEA INTERNATIONALA DANUBIUS

PUSCA CORNELIU-ANDY


Știri recente

© 2024 Danubius International University. All Rights Reserved.