Conducere

”Profesorii creează celelalte profesiuni.”
ROMÂNĂ
ENGLISH VERSION 
”Profesorii creează celelalte profesiuni.”
I.Prezentarea studiilor și a experienței profesionale
Pasiunea pentru această nobilă profesie m-a determinat să urmez un parcurs care a contribuit la dezvoltarea profesională și personală dintr-o perspectivă integratoare a nivelurilor de învățământ, astfel încât evoluția mea ulterioară să se fundamenteze pe competențele dobândite până în prezent.
Am absolvit Facultatea de Litere şi Ştiinţe – Universitatea ”Dunărea de Jos” Galaţi, cu durata de 5 ani/ zi, specializarea Filologie, după absolvirea Liceului Pedagogic “C. Negri” Galaţi. Ulterior, am obținut licența în specializarea Psihologie și o licență în specializarea Drept. Am susţinut gradele didactice atât ca învăţător, cât şi ca profesor în învățământul preuniversitar pentru specializarea limba și lieratura română și am finalizat studiile doctorale în domeniul Științe ale Educației, la Universitatea București, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației.
Întreaga activitate desfășurată în învățământul preuniversitar mi-a adus satisfacții și împliniri profesionale, dar în ultimii cinci ani, mi-am desfășurat activitatea didactică și în mediul academic.
În prezent, sunt lector univ. dr. la Universitatea Internațională Danubius Galați, Decan al Facultății de Educație Smart și Formarea Profesorilor Inovatori și Director interimar al Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic.
I.1Experiența managerială anterioară:
În perioada 2020- 2022, am fost mentor pentru stagii de practică pedagogică la Universitatea ”Danubius” Galați și am desfășurat activitățile specifice privind planificarea și organizarea activităților de practică pedagogică; evaluarea activităților didactice susținute de studenți la practica pedagogică.
II.Realizările profesional-ştiinţifice
II.1.Teza de doctorat
Teza de doctorat cu titlul Managementul resurselor umane în domeniul formării continue la nivelul organizaţiei şcolare, am susținut-o la Universitatea București, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, sub coordonarea domnului profesor univ. dr. Dan Potolea, publicată la Editura Universitară Danubius, ISBN 978-606-533-549-3, Galaţi, 2021.
De asemenea, studiile și cercetările publicate în volumele conferințelor naționale sau internaționale au avut un grad ridicat de inovație sau analiză de impact a diverselor cercetări întreprinse și au constituit repere pentru activitatea următoare în sistemul de educație.
II.2.Activitatea publicistică:
1.Popa Doinița, Psihopedagogia adolescenților, tinerilor și adulților, Note de curs, Editura Universitară Danubius, ISNB 978-606-533-545-5, Galați, 2021.
2.Popa Doinița, Comunicare educațională, Note de curs, Editura Universitară Danubius, ISBN 978-606-533-555-4, Galați, 2021.
3.Popa Doinița, Managementul organizației școlare, Note de curs, Editura Universitară Danubius, ISBN 978-606-533-554-7, Galați, 2021.
4.Popa Doinița, (referent științific), Motivația învățării și reușita școlară în clasa incluzivă- Ghid metodologic, Editura Cartea vrânceană, ISBN 978-606-95212-7-4, Focșani, 2021.
5.Popa Doinița (coautor), Modalități de aplicare a instruirii diferențiate bazate pe teoria inteligențelor multiple- Ghid metodologic, Editura Europlus, ISBN 978-606-628-178-2, Galați, 2017.
6.Popa Doinița (coautor), Management educațional şi proiectare strategică, Editura Sinteze, ISBN 978-973-1917-37-5, Galați, 2008.
7.Popa Doinița, (coordonator), Practici europene în incluziunea școlară şi profesională a elevilor cu CES - Ghid de bune practici, Editura Școala gălățeană, ISBN 978-973-7629-14-2, Galați, 2007.
1.Popa Doinița, Modern perspectives in the continuous training of teachers – ways to develop critical thinking and student creativity- International Scientific Conference The XIth Edition – Creativity and Personal Development- Modalities of social and educational integration, Romanian Academy, Branch of Iași, published in vol. 1, ISNB 978-606-685-717-8, Performantica Publishing House, Iași, 2020.
2.Popa Doinița (co-author), Real School in the Virtual World Study on Online Learning in the Current Context of the Romanian Education System, Journal of Danubian Studies and Research, Vol.10, No.1/2020 ISSN: 2284 –5224, Danubius University Publishing House, 2020, https://dj.univ-danubius.ro/index.php/JDSR/article/view/739.
3.Popa Doinița, Discoveries Regarding the Genetic Determinism of Cognitive Processes and Human Behavior, New trends in Psyhology, Vol 16N01 (2021), ISSN: 2067 – 9211, European Integration - Realities and Perspectives, Danubius University of Galati, Romania, 2021, https://dp.univ-danubius.ro/index.php/EIRP/article/view/168.
4.Popa Doinița, Psychological, Legal and Organizational Perspectives on Mobbing as a Specific Phenomenon of Discrimination, New trends in Psyhology, Vol 16N01 (2021), ISSN: 2067 – 9211, European Integration - Realities and Perspectives, Danubius University of Galati, Romania, 2021, https://dp.univ-danubius.ro/index.php/EIRP/article/view/171.
5. Popa Doinița, The Creative and Reflective Professor in the Global Pandemic of Covid - Innovative Learning Design for Present and Future, Acta Universitatis Danubius. International Relations, Vol 14 N 2 (2021), ISSN: 2065-0272, https://dj.univ-danubius.ro/index.php/AUDRI/article/view/1528/1783
6.Popa Doinița, Modern Benchmarks in Continuous Teacher Training in the European Context, Didactica Danubiensis, Vol. 1, no 1/2021, ISSN: 2821-4374, https://dj.univ-danubius.ro/index.php/DD/article/view/1606
7.Popa Doinița (co-author), Integrated Strategic Communication (ISC) in Romanian Organizations, Didactica Danubiensis, Vol. 1, no 1/2021, ISSN: 2821-4374, https://dj.univ-danubius.ro/index.php/DD/article/view/1609
8.Popa Doinița (co-author), Studies Regarding Leadership Approaches in Training Offers in the Face-To-Face and Online Context, Vol. 2 No. 1 (2022), ISSN: 2821-4374, Didactica Danubiensis, https://dj.univ-danubius.ro/index.php/DD/article/view/2038/2289.
9.Popa Doinița, School Integration of Children Diagnosed with Liminal Intellect, New Trends in Psychology, Vol. 4, no 1/2022, pp. 77-83, ISSN: 2668-0696.
10.Popa Doinița, Student Perception of the Quality of Personal Efforts and Learning Outcomes in a Virtual Environment, Didactica Danubiensis, Vol. 2, no 1/2022, pp. 115-131, ISSN: 2821-4374.
11.Popa Doinița, Agile Management and Leadership in Education, Higher Education Issues, Policy, and Management, (2023), ISSN: 2067 –9211, https://dp.univ-danubius.ro/index.php/EIRP/article/view/372/333.
12.Popa Doinița, The Mirage of Digital Communication and the Danger Brought by the Explosion of Digital Technology, Journal of Danubian Studies and Research, (2023), 13(2), 149–154 https://dj.univ-danubius.ro/index.php/JDSR/article/view/2416.
13.Popa Doinița, Pedagogical Erothetics or the Logic of Asking Questions in the Context of Digital Pedagogy, Vol. 3 No. 1 (2023) / Educational Management, Didactica Danubiensis, ISSN: 2821-4374, 3(1), 19–29, https://dj.univ-danubius.ro/index.php/DD/article/view/2418
14.Popa Doinița, Peculiarities of the Personality of Teenagers Raised in Single-Parent Families. Studies and Research, Vol. 18 No. 1 (2023) / New Trends in Psychology, ISSN: 2067 –9211, https://dp.univ-danubius.ro/index.php/EIRP/article/view/371/323.
15. Popa Doinița, Mentoring for the teaching career between opportunity and necessity. In Pedagogical Research: Contemporary Exigencies and Development Perspectives (pp. 328-332), 2023, https://ibn.idsi.md/vizualizare_articol/201872.
16.Tița, D. V., Bold, N., Popa, D., Matei, M. G., & Trușcă, C. I. (2023). Aspects Regarding Training Activity Analysis and Characteristics in the Romanian Educational System. Didactica Danubiensis, 3(1), 211-221, https://dj.univ-danubius.ro/index.php/DD/article/view/2861
17.Popa Doinița, Digital Pedagogy-the Model of Reconstruction of Training and Evaluation Strategies in Higher Education. EIRP Proceedings, 19(1), 578-586, 2024, https://dp.univ-danubius.ro/index.php/EIRP/article/view/624
18. Popa Doinița, Agile Digital Learning, A New Paradigm in Education. Didactica Danubiensis, 4(1), 93-103, 2024, https://dj.univ-danubius.ro/index.php/DD/article/view/3058
19. Popa Doinița, Pedagogical Practice-Approach from the Perspective of Online Learning. Didactica Danubiensis, 2024, 4.1: 104-111, 2024, https://dj.univ-danubius.ro/index.php/DD/article/view/3063.
20. Tita, D. V., Bold, N., Popa, D., Matei, M. G., & Trusca, C. I. An Analysis regarding Teachers' Continuous Training Needs in Romania between 2022 and 2024. Didactica Danubiensis, 4(1), 2024, https://dj.univ-danubius.ro/index.php/DD/article/view/3104
21.Popa Doinita, Circumplex Model at the Management Level of the School Organization. EIRP Proceedings, 2024, 19.1: 599-565., 2024, https://www.dp.univ-danubius.ro/index.php/EIRP/article/view/625
22.Popa Doinita, Education in the Digital Age–The Benefits and Challenges of Technology in the Learning Process. EIRP Proceedings, 2025, 20.1: 393-401.
23. Popa Doinita, Optimizing Learning through Effective Study Techniques. Strategies for Academic Success and Personal Development. EIRP Proceedings, 2025, 20.1: 286-293.
1.Popa Doinița, “SMART Pedagogy: Redefining Teaching Practice in the Age of Technology”, în volumul Conferinței Științifice Internaționale, Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare, Ediția III, Universitatea Pedagogică de Stat „I. Creangă” din Chișinău, Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, Laboratorul Cercetări și Inovații Pedagogice, Școala Doctorală „Științe ale Educației”, Chișinău, 10-11 octombrie, 2025.
2.Popa Doinița, Mentoratul pentru cariera didactică între oportunitate și necesitate în volumul Conferinței Științifice Internaționale, Cercetarea pedagogică: exigențe contemporane și perspective de dezvoltare, Ediția I, Universitatea Pedagogică de Stat „I. Creangă” din Chișinău, Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, Laboratorul Cercetări și Inovații Pedagogice, Școala Doctorală „Științe ale Educației”, Chișinău, 3-4 noiembrie, 2023.
3.Popa Doinița, Promovarea dimensiunii europene a dezvoltării profesionale a resurselor umane la locul de muncă – repere moderne în formarea continuă a cadrelor didactice, lucrare publicată în volumul Simpozionului Internațional Valori didactice naţionale, premise pentru un învăţământ european”, ediția a XV –a, Editura Europlus, ISBN 978-606-628-213-0, Galați, 2020.
4.Popa Doinița, Alternative acționale manageriale pentru optimizarea climatului motivațional din școală, lucrare publicată în volumul Simpozionului Internațional Valori didactice naţionale, premise pentru un învăţământ european”, ediția a XIV –a, Editura Europlus, ISBN 978-606-628-206-2, Galați, 2019.
5.Popa Doinița, Parentingul în sistemul educațional din România, lucrare publicată în volumul Simpozionului Regional Casa de la Școală, Proiect educațional Școala copiilor și părinților fericiți, CAERI, OM 3076/17.01.2018, Editia I, CCD Galați, 22 ianuarie 2018.
6.Popa Doinița, Eficiență și eficacitate în managementul educațional, lucrare publicată în volumul Simpozionului Internațional -Valori didactice naționale, premise pentru un învățământ european, ediția a XII-a, Editura Europlus, ISBN 978-606-628-179-9, Galați, 2017.
7.Popa Doinița, Practici actuale și perspective moderne în domeniul managementului resurselor umane- studiu publicat în volumul Perspective educaționale pentru dezvoltare durabilă, Simpozion Internațional-Valori didactice naționale, premise pentru un învățământ european, ediția a VIII-a, Editura Europlus, ISBN 978-606-628-046-4, Galați, 2013.
8.Popa Doinița, Drumul spre succes- Festivalul carierei tale, lucrare publicată în volumul Simpozionului Internațional Valori didactice naţionale, premise pentru un învăţământ european”, ediția a VII –a, Editura Școala gălățeană, ISBN 978-973-7629-48-7, Galați, 2012.
9.Popa Doinița, Formarea personalului didactic în contextul actual al reformării sistemului de învățământ- studiu publicat în volumul Conferinței Priorități ale cercetării doctorale în domeniul științelor Educației - Facultatea de Psihologie și Științele Educației/Școala Doctorală de Psihologie și Științele Educației, Universitatea București, 2010.
10.Popa Doinița, Dezvoltarea profesională a resurselor umane prin formare continuă- lucrare publicată în volumul Simpozionului Național Valori didactice românești, premise pentru un învățământ european, ediția a V-a, CCD Galați, 2009.
11.Popa Doinița, Incluziunea şcolară şi profesională a elevilor cu cerințe educaționale speciale- studiu de impact al proiectului Leonardo da Vinci- publicat în volumul Simpozionului Național Valori didactice românești, premise pentru un învățământ european, ediția a III-a, CCD Galați, 2007.
12.Popa Doinița, Cadrul european comun de referință pentru învățarea, predarea și evaluarea limbilor străine, publicat în volumul Simpozionului Național Valori didactice românești, premise pentru un învățământ european, ediția a II-a, CCD Galați, 2006.
În perioada 2008-2009, am fost director - Editura Școala gălățeană, precum și Redactor șef - Revista Școala gălățeană; editarea si publicarea revistei de opinie pedagogică, ISSN 1223-8457; Redactor șef - fondator al Revistei școlare Clepsidra, ISSN 1583-7238, revistă laureată cu două premii la nivel național, editată din 2003 și până în prezent;Redactor șef al Revistei Caselor Corpului Didactic- Didactica Nova XXI, ISSN 1583-3291- editarea și publicarea lucrărilor autorilor gălățeni; - prezentarea/ lansarea cărților publicate sub egida editurii Școala gălățeană;- organizarea Cenaclului literar Anton Holban.
În prezent, sunt redactor șef la revista DIDACTICA DANUBIENSIS - publicație care apare la Editura Universitară Danubius, editată sub egida DEPARTAMENTULUI PENTRU PREGĂTIREA PERSONALULUI DIDACTIC - un loc al dezbaterilor și al cercetărilor academice din domeniul disciplinelor pedagogice fundamentale, plecând de la didactica generală, ca teorie a procesului de învățământ și până la științele pedagogice aplicate pe discipline.
III.Experiența în proiecte europene:
IV. Concluzii
Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic (DPPD) este o structură universitară abilitată să asigure formarea inițială și continuă a cadrelor didactice în vederea exercitării profesiei didactice.
Alături de colegii din celelalte departamente, îmi proun să contribui la dezvoltarea de programe postuniversitare, programe de formare continuă, masterate, proiecte de cercetare științifică și proiecte europene, pentru atragerea de fonduri necesare profesionalizării carierei didactice.
ROMÂNĂ
ENGLISH VERSION