Domeniu de studiu:
Administrarea afacerilor
Forma de învățământ:
ID
Durata studiilor:
6 semestre (3 ani)
Credite: 180
Domeniu de studiu:
Contabilitate
Forma de învățământ:
IFR
Durata studiilor:
6 semestre (3 ani)
Credite: 180
IF – învăţământul cu frecvenţă presupune participarea la activităţile de curs şi de seminar.
IFR – învăţământul cu frecvenţă redusă, caz în care participi doar la activităţile aplicative obligatorii, orele de predare fiind înlocuite cu cele de studiu individual.
ID - învăţământ la distanţă este caracterizat de întâlniri periodice tutoriale. Întreaga comunicare dintre student şi profesor este realizată pe Platforma Sakai, Universitatea „Danubius” fiind una dintre puţinele instituţii de învăţământ superior care exploatează cu maximă eficienţă şi responsabilitate această platformă electronică de învăţământ.
Programul de studii îşi propune să formeze specialişti, în domeniul economiei comerțului, turismului și serviciilor în conformitate cu cerinţele actuale ale pieţei forţei de muncă din România şi din statele membre ale Uniunii Europene, promovând un ansamblu de valori bazat pe creativitate şi dinamism.
Disciplinele din planul de învăţământ sunt acoperite de cursuri şi cărţi care includ tematica din fişa disciplinei. Printre disciplinele studiate în cadrul acestui program se regăsesc: Economie în servicii, Cercetări de marketing, Tehnica negocierilor în afaceri, Comportamentul consumatorului, Economie în turism, Prețuri și concurență, Marketing internațional, Antreprenoriat, Ecoturism și turism rural,Tehnica operațiunilor de turism, Logistica și distribuția mărfurilor, Comerț electronic.
Competente profesionale
• Realizarea prestațiilor în comerț, turism și servicii
• Comercializarea produselor / serviciilor
• Gestionarea relațiilor cu clienții și furnizorii
• Gestionarea și alocarea resurselor materiale și financiare
• Asigurarea calității prestațiilor în comerț, turism și servicii
• Asistență în managementul resurselor umane
Competențe transversale
• Aplicarea principiilor, normelor si valorilor eticii profesionale in cadrul propriei strategii de munca riguroasa, eficienta si responsabila
• Identificarea rolurilor si responsabilitatilor intr-o echipa plurispecializata si aplicarea de tehnici de relationare si munca eficienta in cadrul echipei
• Identificarea oportunitatilor de formare continua si valorificarea eficienta a resurselor si tehnicilor de invatare pentru propria dezvoltare
Stagiul de practică de specialitate se efectuează în anul II de studiu, însumând 84 de ore și se desfășoară pe parcursul semestrului II al anului universitar/ o zi pe săptămână a 6 ore. Practica de specialitate se desfășoară în entități publice și private, sub îndrumarea directă a personalului didactic responsabil și a tutorilor din entitățtilor în care se derulează stagiul de practică, conform convențiilor încheiate de către universitate în acest sens. Studentii care isi doresc o experiență de practică deosebită sunt invitați să viziteze site-ul de Mobilitati ERASMUS de plasament. Aici vor gasi o parte dintre destinațiile disponibile precum și tipurile de posturi deschise. Detalii suplimentare va pot fi oferite de Echipa ERASMUS.
Oportunități în carieră:
Studenții vor fi specializați și vor avea capacitatea de a :
- identifica și rezolva problemele legate de activitatea turistică, de comerț și servicii;
- analiza și elabora strategii în domeniul turismului comerțului și serviciilor;
- elabora, implementa și evalua strategiile de gestionare a riscurilor legate de activitatea din turism, comerț și servicii
și după absolvire pot ocupa funcții precum manager de produs,
organizator activitate turism (studii superioare), specialist marketing.
Facultatea dispune de laboratoare de specialitate proprii (laboratoare de informatică, multimedia), cu dotarea corespunzătoare pentru toate disciplinele care au prevăzute activităţi de acest gen, cu licenţă pentru toate soft-urile necesare şi permit desfăşurarea orelor aferente disciplinelor din planul de învăţământ în condiţii optime.
Biblioteca universităţii, respectiv a facultăţii, este dotată cu săli de lectură şi fond de carte propriu corespunzător disciplinelor prevăzute în planurile de învăţământ, pe cicluri de studii universitare, iar resursele necesare dezvoltării activităţii sunt prevăzute în bugetele de venituri şi cheltuieli. De asemenea, în cadrul bibliotecii studenţii beneficiază de acces on-line, gratuit, la baze de date şi reviste de specialitate din ţară şi străinătate.
Programul de studii îşi propune să formeze buni specialişti cu o viziune aprofundată asupra contabilității în contextual aplicării directivelor europene şi standardelor internaţionale de raportare financiară care să participe la procesul decizional la nivel public şi privat.
Disciplinele din planul de învăţământ sunt acoperite de cursuri şi cărţi care includ tematica din fişa disciplinei. Printre disciplinele studiate în cadrul acestui program se regăsesc: Bazele contabilității, Contabilitate financiară, Contabilitatea instituțiilor publice, Contabilitate de gestiune, Analiză economico-financiară, Audit financiar, Gestiunea financiară a firmei, Evaluarea firmei, Control financiar, Control de gestiune, Expertiză contabilă și consultanță fiscală.
Competente profesionale
Competențe transversale
Stagiul de practică de specialitate se efectuează în anul II de studiu, însumând 84 de ore și se desfășoară pe parcursul semestrului II al anului universitar/ o zi pe săptămână a 6 ore. Practica de specialitate se desfășoară în entități publice și private, sub îndrumarea directă a personalului didactic responsabil și a tutorilor din entitățtilor în care se derulează stagiul de practică, conform convențiilor încheiate de către universitate în acest sens. Studentii care isi doresc o experiență de practică deosebită sunt invitați să viziteze site-ul de Mobilitati ERASMUS de plasament. Aici vor gasi o parte dintre destinațiile disponibile precum și tipurile de posturi deschise. Detalii suplimentare va pot fi oferite de Echipa ERASMUS.
Oportunități în carieră:
Facultatea dispune de laboratoare de specialitate proprii (laboratoare de informatică, multimedia), cu dotarea corespunzătoare pentru toate disciplinele care au prevăzute activităţi de acest gen, cu licenţă pentru toate soft-urile necesare şi permit desfăşurarea orelor aferente disciplinelor din planul de învăţământ în condiţii optime.
Biblioteca universităţii, respectiv a facultăţii, este dotată cu săli de lectură şi fond de carte propriu corespunzător disciplinelor prevăzute în planurile de învăţământ, pe cicluri de studii universitare, iar resursele necesare dezvoltării activităţii sunt prevăzute în bugetele de venituri şi cheltuieli. De asemenea, în cadrul bibliotecii studenţii beneficiază de acces on-line, gratuit, la baze de date şi reviste de specialitate din ţară şi străinătate.