Concursul anual Blue Europe

Blue Europe, în calitate de thinktank, se ocupă de chestiuni juridice, economice și politice și dorește să extindă cât mai mult posibil cunoștințele publice despre problemele europene în rândul populației sale. În acest sens, consiliul de administrație organizează anual un concurs de redactare de articole științifice.

Concursul este deschis tuturor studenților din UE și din SEE și persoanelor care au absolvit recent.  Invităm studenții si absolvenți să scrie despre domeniul lor de cunoștințe – pe orice subiect științific la alegere. Sperăm să descoperim acei studenți excepționali care nu numai că își cunosc meseria, dar o pot comunica eficient atât comunității științifice, cât și publicului larg. Articolele originale pot fi trimise pe orice subiect dintre următoarele: Drept, Științe diplomatice, Economie , Econometrie, Politici publice, Guvernanță, Politică, Tehnologia informației, Afaceri, Tehnologie, Geopolitică, Geografie, Infrastructură și Istorie și trebuie să se refere cel puțin parțial la Europa Centrală și de Est.

În calitate de thinktank specializat în probleme juridice, economice și politice, ne propunem să creștem cât mai mult posibil gradul de conștientizare a populației cu privire la problemele europene. În acest sens, consiliul de administrație a decis să organizeze un nou concurs de scriere de articole științifice.

Articolele originale pot fi trimise pe orice subiect dintre următoarele: Drept, Științe diplomatice, Economie, Econometrie, Politici publice, Guvernanță, Politică, Tehnologia informației, Afaceri, Tehnologie, Geopolitică, Geografie, Infrastructură și Istorie și trebuie să se refere – cel puțin parțial – la Europa Centrală și de Est. Aceste două criterii sunt cumulative.

Finaliștii vor fi apoi aleși în toate disciplinele de către un juriu intern format din personalul Blue Europe, scriitori și specialiști în diferitele domenii de competență. Lucrările trimise trebuie să aibă minimum 4.500 de cuvinte și maximum 25.000 de cuvinte. Lucrările trebuie să fie prezentate fie în engleză, franceză sau poloneză (principalele limbi de lucru ale Blue Europe).

Nu uitați să verificați toate regulile descărcând REGULAMENTUL CONCURSULUI BLUE EUROPE 2022.

Vă puteți depune candidatura în scris la adresa: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. pana pe 31 martie 2025. 

Succes!


Intalnire de lucru cu reprezentantii profesiilor juridice la Facultatea de Drept

Opinia profesioniștilor în domeniul juridic este foarte importantă pentru revizuirea structurii și conținutului programelor de studii universitare de licență și de masterat din cadrul Facultății de Drept a Universității Internaționale Danubius.

Periodic, facultatea invită reprezentanți ai mediilor profesionale relevante domeniului juridic (magistrați, avocați, polițiști, consilieri juridici, notari publici, executori judecătorești, asistenți ai judecătorului, asistenți judiciari, consilieri de probațiune, funcționari publici etc.), să evalueze conținutul și structura programelor de studii.

Vineri, 17 ianuarie, a avut loc o asemenea întrunire, iar intervențiile invitaților au fost deosebit de valoroase pentru revizuirea curriculumului acestei facultăți.

În cadrul dezbaterilor, profesioniștii au conturat nevoia aprofundării/ recapitulării, în anul terminal de studii, a disciplinelor: drept civil, drept penal, drept procesual civil și drept procesual penal.

De exemplu, a fost menționată necesitatea intensificării practicii studenților (inclusiv prin accelerarea acțiunilor de simulare a proceselor) în cadrul instanțelor, parchetelor etc. În acest sens, domnul Președinte al Curții de Apel Galați, Judecător Doru Benescu, domnul Prodecan al Baroului Galați, Av. Ciprian Baciu și domnul decan al Baroului Brăila, Av. Cristian Chiriță, au declarat deschiderea totală în vederea continuării colaborării, dar și în demararea unor noi proiecte, asigurarea prezenței specialiștilor la întâlniri cu studenții pentru a dezbate diferite teme de interes.

Digitalizarea în domeniul juridic, nevoia accentuării studiului contenciosului administrativ, nevoia accesului studentului la practica specifică tuturor ramurilor profesionale pentru înțelegerea disciplinelor: drept constituțional, drept administrativ, dreptul muncii etc., au fost alte nevoi identificate și dezbătute în cadrul acestei întâlniri, propuneri în acest sens, fiind conturate din partea reprezentanților instituțiilor publice.

Alte aspecte semnalate în cadrul întâlnirii au vizat nevoia adaptării continue a conținutului disciplinelor Logică juridică, Criminologie, Criminalistică, Psihologie judiciară, în sensul aprofundării unor elemente necesare în definirea raționamentului logic (în legătură cu proba examenului de admitere la Institutul National al Magistraturii) precum și a capacității absolventului de Drept de a identifica anumite comportamente infracționale și, nu în ultimul rând, de a-și gestiona propriile emoții în activitățile judiciare.

Concluzia -cheie a acestor dezbateri se rezumă la nevoia acută de resurse umane de specialitate juridică în instanțe, parchete, instituții publice.

Mulțumim tuturor respondenților chestionarelor de evaluare a programelor de studii, tuturor absolvenților, studenților, partenerilor care s-au implicat în acest demers!

Mulțumiri, Curții de Apel Galați , DIICOT Galați, Baroului Galați, Baroului Brăila, Serviciului Caziere Galați, Instituției Prefectului Galați, Instituției Prefectului Brăila, Primăriei Municipiului Galați, Serviciului de Probațiune Galați, Poliției locale Galați, Penitenciarului Galați , Centrului de deținere Tichilești, Penitenciarului Brăila, Casei Județene de Pensii Galați, Patronatului Întreprinderilor Mici și Mijlocii Galați, Inspectoratului Teritorial de Muncă Galați, Poliției de frontieră Brăila, Asociației Romăne de Drept si Afaceri Europene, Colegiului Consilierilor Juridici București, membrilor comisiilor de calitate ale Facultății, absolvenților și studenților prezenți.

În măsura în care există și alte opinii de îmbunătățire a curriculumului Facultății de Drept din partea angajatorilor, absolvenților, profesioniștilor Dreptului, suntem deschiși comunicării!

 

Decan interimar,

Conf. Univ. dr. Ana Alina IONESCU DUMITRACHE

 


SIMPOZION - 24 IANUARIE UNIREA PRINCIPATELOR ROMÂNE

Miercuri 22.01.2025

PROGRAM:

  • 11.00 - 11.10: Deschiderea lucrărilor;
  • 11.10 - 11.35: g (ral) in rezerva, Mircea TANASE;
  • 11.35 - 12.00: istoric Florin PREDA, Biblioteca Metropolitană, București
  • 12.00 - 12.20: conf. univ. dr. Stefan GHEORGHE
  • 12.20 - 12.40: recital poezie, conf.univ.dr. Alina Beatrice Chesca
  • 12.40 - 13.00: Discuții.

 

Evenimentul se va desfasura in cladirea Cercului Militar Focsani. Intrarea este Libera.

Link-ul  pentru conectare: https://zoom.us/j/98602392435?pwd=CF1i9fnRB6wV1DiApuFmXWlcWdrkzv.1

 

Organizatori:

Director CSCD,

Conf. univ. dr. Stefan Gheorghe

Prof.univ.dr.  Filofteia Repez

Asist.univ.dr. Florin Prunau


ANUNŢ privind organizare concurs pentru ocuparea  unui post de asistent manager pentru Departamentul de Recrutare și Extensiuni Universitare

Universitatea Internațională Danubius anunţă scoaterea la concurs a unui post de asistent manager pentru Departamentul de Recrutare și Extensiuni Universitare.

 

Condiţii de participare la concurs:

  • studii medii sau superioare;
  • vechime în muncă - 3 ani (minim);
  • amabilitate, aptitudini de a relaționa cu publicul;
  • disponibilitate, adaptabilitate, capacitate organizatorică și de lucru în echipă;
  • cunoştinţe de operare pe calculator: Sisteme de operare (operare Windows), Office (WORD, EXCEL, Internet).
  • cunoștințele/competențele de limba engleză.

 

ATRIBUȚII PRINCIPALE:

  • oferă informaţii şi acordă consiliere studenţilor;
  • se implică în sprijinirea studenţilor pentru integrarea în mediul academic dezvoltat de universitate;
  • propune soluţii de îmbunăţăţire  continuă a comunicării între studenţi, cadre didactice, angajatori, experţi în consiliere;
  • participă la întâlnirile organizate pentru identificarea nevoilor specifice de asistenţǎ din partea viitorilor studenţi, studenţilor actuali şi absolvenţilor;
  • participă la activităţile de promovare a ofertei educaţionale a universității.

 

Actele necesare  înscrierii la concurs:

 

CONCURSUL CONSTĂ ÎN : PROBĂ PRACTICĂ (CUNOȘTINȚE PC + LIMBA ENGLEZĂ) ŞI INTERVIU.

____________

Dosarele de concurs se depun la Departamentul  Resurse Umane, până la data de 14.02.2025, între orele 8.00-16.00, de luni până vineri, precum şi on-line la adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..  

Persoanele selectate să participe la concurs vor prezenta, înainte de data concursului, actele în original în vederea verificării conformităţii copiilor.

Informaţii suplimentare se pot obţine pe site-ul Universităţii Internaționale Danubius: www.univ-danubius.ro sau la Departamentul de Resurse Umane, telefon 0372 361 116.


Știri recente

© 2025 Danubius International University. All Rights Reserved.