fbpx
 ÎNSCRIERI LA FACULTATEA DE ȘTIINȚE ECONOMICE ȘI ADMINISTRAREA AFACERILOR

Facultatea de Științe Economice și Administrarea Afacerilor este o facultate de primă alegere pentru studenții care vor deveni specialiști în economie, într-o societate a cunoașterii și a interconectării globale, bazată pe profesionalism, pe aptitudini și competențe.

În cadrul facultății veți găsi un mediu universitar colaborativ și stimulativ, adaptiv și durabil, orientat spre nevoile părților interesate - studenți, cadre universitare, reprezentanții economiei reale, fie că sunt IMM-uri, corporații sau societăți financiar-bancare, prin armonizarea activității didactice, de cercetare, a relațiilor interpersonale și cu mediul extern în vederea asigurării unei individualități distincte și de calitate.

O facultate trebuie să creeze valoare adăugată prin crearea de cunoaștere. Această cunoaștere trebuie diseminată plecând de la know-how-ul, experiența și expertiza celor care o diseminează, a cadrelor didactice, a colaboratorilor și partenerilor cu experiență concretă, practică. Studenții şi masteranzii sunt implicați direct în acet proces, inclusiv prin participarea la manifestările științifice organizate anual în cadrul Universităţii, dar şi în alte centre universitare.

Misiunea Facultăţii de Ştiinţe Economice este de a forma specialişti în economie, cu o temeinică pregătire profesională, capabili de a se integra ușor şi de a răspunde cerințelor locurilor de muncă unde se vor angaja pe piaţa internă şi internaţională, de a dezvolta studenţilor atitudini de creativitate şi competitivitate, în concordanţă cu cerinţele societăţii bazate pe cunoaştere.

 

Facultatea de Științe Economice și Administrarea Afacerilor are 3 specializări: finanțe și bănci, economia comerțului turismului și serviciilor și contabilitate și informatică de gestiune.

Domeniul de studiu: Finanțe

Forma de învățământ: Licență, învățământ cu frecvență sau la distanță

Finanțe și bănci - Discipline fundamentale (generale) și de domeniu: Finanțe, Antreprenoriat, Matematică aplicată în economie, Management, Dreptul afacerilor, Marketing, Informatică economică, Bazele contabilității, Dreptul afacerilor, Fiscalitate, Econometrie, Contabilitate financiară, Economie europeană, Politologie.

Absolvenții programului de studii Finanțe și bănci vor putea ocupa funcția de expert financiar-bancar, inspector financiar-bancar, comisar principal, consilier financiar-bancar, inspector asigurări, economist în bancă, analist investiţii, ofiţer bancar, analist bancar, consultant fiscal, ofiţer antifraudă financiar-bancara, broker servicii de investiţii financiare, funcţionar ANAF.

 

Domeniul de studiu: Administrarea Afacerilor

Forma de învățământ: Licență, învățământ cu frecvență sau la distanță

Economia comerţului, turismului şi a serviciilor - Discipline fundamentale (generale) și de domeniu: Microeconomie, Statistică economică, Macroeconomie, Finanțe, Economie în servicii, Comportamentul consumatorului, Marketing internațional, Antreprenoriat, Economie în turism, Economie comercială, Tehnica negocierilor în afaceri, Dreptul muncii, Design și estetica mărfurilor, Pedagogie.

Absolvenții programului de studii Economia comerţului, turismului şi a serviciilor vor putea ocupa funcții în domeniul comercial (magazine, distribuție, platforme logistice), în turism (hoteluri, pensiuni, restaurante, cafenele, agenții de turism) și în servicii atât publice, cât și private. De asemenea, pot ocupa și funcții ca organizator activitate turism, specialist marketing, agent de turism tour-operator, agent de transport internaţional, şef de recepţie hotel, consilier/ expert/ inspector/ referent/ economist în economie generală.

 

Domeniul de studiu: Contabilitate

Forma de învățământ: Licență, învățământ cu frecvență sau frecvență redusă

Contabilitatea și informatică de gestiune - Discipline fundamentale (generale) și de domeniu: Doctrina și deontologia profesiei contabile, Baze de date, Marketing, Finanțe, Microeconomie, Management, Dreptul afacerilor, Economie monetară, Economie europeană, Gestiune financiară a unei firmă, Politologie.

Absolvenții programului de studii Contabilitatea și informatică de gestiune vor putea ocupa funcția de expert contabil-verificator, referent de specialitate financiar-contabilitate, controlor tezaur, asistent de cercetare în gestiune, contabilitate, control financiar, revizor contabil, consultant bugetar, analist financiar.

 

Practică de specialitate:

Stagiul de practică va avea durata 84 de ore pentru studenții anului II studii universitare de licență și se desfășoară pe parcursul semestrului II al anului universitar/ o zi pe săptămână a 6 ore.

Practica de specialitate se desfășoară în entități publice și private, sub îndrumarea directă a personalului didactic responsabil și a tutorilor din entitățile în care se derulează stagiul de practică, conform convențiilor încheiate de către universitate în acest sens.

Studenții care își doresc o experiență diferită de practică sunt invitați să viziteze site-ul de Mobilități ERASMUS. Aici vor găsi o parte dintre destinațiile disponibile precum și tipurile de posturi deschise. Detalii suplimentare va pot fi oferite de Echipa ERASMUS.

Admiterea se realizează în baza concursului de dosare.

Pentru a afla mai multe detalii despre înscriere accesați: https://admitere.univ-danubius.ro/programe-de-studii/licenta

 

Contact

Facultatea de Științe Economice și Administrarea Afacerilor

Mobil: +40 775 278 617

Email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

 

Mioara Lepădatu,

Specialist PR

 


Zilele orașului

Cetățenii urbei gălățene au fost surprinși, și în acest an, de mutarea evenimentului numit „Zilele Orașului” din noiembrie în iunie, fără să li se ofere explicații plauzibile, altele decât „hotărâre a Consiliului Localˮ sau clima estivală mai favorabilă pentru spectacole. Zilele orașelor, comunelor și alte nenumărate zile dedicate câte unei profesii sunt, în cea mai mare parte a lor, invenții postdecembriste, de cele mai multe ori cu iz electoral. Dacă anul trecut aceste zile s-au derulat într-o atmosferă oarecum neutră anul acesta, preelectoral prin definiție, implicarea politicului nu poate fi ignorată. Cum în 2024 ne așteaptă patru rânduri de alegeri, este evident că un eveniment de acest gen ar fi fost tardiv în noiembrie, dar pică tocmai bine în iunie. Pentru a masca interesul electoral, normal până la un punct, s-a recurs la cuplarea evenimentului cu sărbătoarea de Rusalii, pentru a-i mulțumi oarecum pe credincioșii ortodocși, votanți disciplinați și fideli unui partid. Cei care citesc aceste considerații, altfel confortabile pentru decidenții politici, s-ar putea mira de argumentele noastre cu tentă culturală, de aceea ne simțim datori să argumentăm observațiile de mai sus.

Galațiul, sau Galații, după cum vă e voia, și-a pierdut de mult aura industrială, cu șanse minimale de revenire la vechiul statut. În consecință urbea are nevoie de un nou profil care trebuie gândit și construit la nivelul unei comunități care mai are încă nostalgii din trecutul apropiat. O variantă de luat în seamă ar fi asumarea unui profil universitar accentuat. Pe lângă cele două universități existente, o alta posibilă ar fi cea de medicină, visată dar încă nerealizabilă. Un oraș universitar presupune servicii și locuri de muncă generoase. Avem în vedere modelul transformării fostei capitale federale a Germaniei (Bonn) într-un oraș universitar, situație impusă de mutarea instituțiilor la Berlin. O altă variantă ar fi accentuarea complementării celor două municipii învecinate, care să-și potențeze astfel resursele economice, sociale și culturale. În fine o alta variantă ar fi asumarea unui statut turistic accentuat, prezența Dunării în proximitatea celor două municipii fiind un avantaj de care profităm prea puțin până în prezent.

A propos de prezența Dunării în mentalul colectiv, de ziua Dunării celebrată în fiecare an pe 29 iunie, eveniment suprapus peste sărbătoarea creștină a Sfinților Petru și Pavel, n-ar fi o idee prea cutezătoare să cuplăm zilele orașului cu ziua Dunării, accentul clar de spiritualitate creștină venind să completeze decuplarea acestora de sărbătoarea Sfântului Andrei. E o idee care ne preocupă de-o vreme și pe care o lansăm în spațiul public în ideea că noua spiritualitate gălățeano-brăileană are nevoie de perspective mai încurajoatoare decât concertele gratuite, asezonate cu mici și bere din belșug. Serbările populare sunt binevenite când vin ca o răsplată după un efort susținut anterior, nu când au aspect de pomană electorală!

George Lateș

 


ÎNSCRIERI LA COLEGIUL DANUBIUS PENTRU CAMERAMAN-FOTOREPORTER, ANALIST PROGRAMATOR SI ADMINISTRATOR REȚELE LOCALE ȘI DE COMUNICAȚII

Absolvenții care nu au reușit să obțină o medie de trecere la Bacalaureat nu trebuie să-și piardă speranța. Mai au o șansă să urmeze un sistem de învățământ superior chiar și fără diploma de Bacalaureat.

E vorba despre învățământul terțiar non-universitar care se organizează la nivelul colegiilor din cadrul instituţiilor de învăţământ superior acreditate.

Mai exact, prin terţiar înţelegem învăţământ de tip: şcoală – liceu - şcoală postliceală sau colegiu.

 

Colegiul Danubius este o structură terțiar non-universitară, în curs de acreditare, cu 3 specializări: cameraman-fotoreporter, analist programator si administrator rețele locale și de comunicații.

 

Ce cuprinde acest sistem educațional

- Învăţământul în cadrul Colegiului Danubius se desfăşoară în Universitatea Danubius, iar domeniile sunt acreditate și se adresează absolvenţilor de liceu care au sau nu diplomă de bacalaureat.

- În cadrul Colegiului Danubius oferă, cursuri pentru învăţământul de nivel terţiar non-universitar evaluat periodic în condiţiile legii, de către ARACIP.

Studiile se încheie cu examenul de certificare a competențelor profesionale pentru obținerea diplomei de studii ISCED 5. Diplomele obținute sunt recunoscute în toată Europa.

 

Cameraman fotoreporter (2 ani) - Discipline fundamentale (generale) și de domeniu: Comunicare profesională în limba modernă, Tehnologia informatiilor si comunicatiei aplicata, Comunicare profesională, Arta imaginii – concepte de bază, Arta fotografică, Comunicare vizuală, Optica foto-cine-TV, Tehnica foto, Fotografia digitală , Tehnica video

Absolventul calificării Cameraman fotoreporter va avea abilități legate de: utilizarea camerelor de filmat profesionale si broadcast, atât pe platou, cât şi pe teren, în producţii înregistrate sau în direct; cunoaşterea tehnicilor şi tehnologiilor ce concură la realizarea producţiilor tv; dobândirea calităţilor necesare lucrului în echipa şi asumarea responsabilităţilor în relaţia: Regie – Imagine – Scenografie.

 

Analist programator (1,5 ani) - Discipline fundamentale (generale) și de domeniu: Comunicare profesionala, Managementul calitatii, Sisteme de calcul si retele de calculatoare, Proiectarea algoritmilor, Limbaje de programare, Programare modulara, Metode si tehnici clasice de programare, Programare orientata obiect, Conceperea produselor multimedia, Crearea site-urilor Web, Baze de date, Conceperea produselor multimedia.

Absolventul calificării Analist programator va fi capabil să utilizeze tehnologiile informatice şi ale comunicării pentru conceperea, proiectarea, elaborarea, testarea, implementarea şi dezvoltarea sistemelor informatice, a programelor şi a documentaţiei tehnice aferente.

 

Administrator reţele locale şi de comunicaţii (1,5 ani) - Discipline fundamentale (generale) și de domeniu: Comunicare profesionala in limba moderna, Comunicare profesionala, Managementul calitatii, Componente, concepte și tehnologii de rețele de calculatoare, Modele de referință OSI și TCP/IP, Protocoale TCP/IP, Adresare IP, Comunicare într-o rețea locală (LAN), Funcționare rețele globale (WAN), Conectarea calculatoarelor la rețea, Instalarea unui sistem de operare de rețea, Securizarea retelelor, Întreținerea echipamentelor de rețea, Managementul proiectelor

Absolventul calificării Administrator reţele locale şi de comunicaţii va fi capabil să utilizeze echipamentele reţelelor de calculatoare, să cunoască şi să utilizeze protocoale şi terminologii de reţea, să cunoască şi aplice topologii de reţele locale (LAN) şi reţele globale (WAN), modele de referinţă OSI (Open System Interconnection), să utilizeze cabluri, unelte pentru cablarea structurată, router-e în conformitate cu standardele în vigoare şi să instaleze şi să configureze sisteme de operare de reţea.

 

Practica este susținută de către specialiști și se desfășoară, în funcție de calificare, în studioul TV al Universității Danubius, la televiziunile partenere, în laboratoare IT, dotate cu aparatură de ultimă generație, în cadrul companiilor IT partenere (Compania de software IV Future).

Admiterea pentru aceste calificări se realizează în baza concursului de dosare.

Pentru a afla mai multe detalii despre înscriere accesați: https://admitere.univ-danubius.ro/programe-de-studii/colegiu

Colegiul Danubius vă așteaptă cu nerăbdare la cursuri!

 

Contact

Colegiul “Danubius” din Galaţi

E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Mobil: +40 745 232 776


Rectorul UDG, Prof. univ. dr. Steve O. Michael, a primit vizita Presedintelui CJ si a unei comisii economice americane

Președintele Consiliului Județean, Galați, dl. Costel Fotea, însoțit de dna. Camelia Epure, administrator public si dna. Elena Checherita - inspector Directia Programe, a vizitat astăzi Universitatea Danubius împreună cu delegația româno-americană AngelouEconomics constituită din Angelos Angelou, Director executiv, Esther Angelou, Fondatoare și Andrei Buzatu, Director de Dezvoltare a Afacerilor Internaționale si Cristian Pohrib, 24TV.

La aceasta intalnire au participat, din partea Unievrsitatii Danubius, Rectorul si CEO UDG, Prof. univ. dr. Steve O. Michael, Conf. univ. dr. Alina Beatrice Raileanu, Prorector pentru mediul de afaceri si administratie, Conf. univ. dr. Emanuel Marinescu, Director Departamentul Relatii Internationale, Dna. Carmen Cretu, Decan Facultatea de Stiinte Economice si Administrarea Aafacerilor, dl. Adrian Beteringhe, director Departament Informatica, Facultatea de Stiinte Comportamentale si Aplicate, dl. Iulian Savenco, director Departament Facultatea de Drept, dna. Ana Iuliana Mihai, Chief of Staff, dna. Oana Draganescu, Director Marketing si PR, dna. Gina Goga, Departament Juridic, dl. Ionut Ichim, Departamentul IT, dna. Andra Marcu, Departamentul de Formare Continua si Informare Tehnologica si dna. Conf. univ. dr. Alina Beatrice Chesca, traducator.

In cadrul acestei intalniri, s-a discutat despre mai multe proiecte care ar putea fi implementate in beneficiul studentilor danubieni, mai ales in domeniul IT.


Știri recente

© 2024 Danubius University. All Rights Reserved.