fbpx
FORMARE PROFESIONALĂ DE LUNGĂ DURATĂ ÎN DOMENIUL PSIHOTERAPIEI - “INTERVENŢIE PSIHOTERAPEUTICĂ SISTEMICĂ ÎN PROBLEMATICILE CUPLULUI ŞI FAMILIEI”

Pentru a deveni psihoterapeut de cuplu şi familie este necesar să parcurgi un drum frumos şi provocator al devenirii, un parcurs menit să dezvolte acele competenţe puternic umaniste pornite dintr-un potenţial uman propice domeniului. Prin formarea oferită de program se are în vedere în primul rând dobândirea măiestriei de a practica una dintre cele mai nobile profesii ale timpului, cât și ocazia unică prin care însuși terapeutul, în propriul său cabinet și în viața de zi cu zi, se cizelează în mod continuu cu fiecare situație nou apărută. Drumul este unul plin de provocări şi de satisfacții, iar cei ce simt această chemare sunt aşteptaţi cu drag să-şi îndeplinească acest vis frumos călăuziţi de profesioniştii programului de formare profesională.

 

Organizator:

Asociaţia Psihologilor Consilieri şi Psihoterapeuţi de Cuplu şi Familie – Tomis - Constanţa, recunoscută de Colegiul Psihologilor din Romania (https://www.alegericpr.ro/index.php/registre/registrul-furnizorilor-de-formare-profesională) lansează cursul de formare “Intervenţie psihoterapeutică sistemică în problematicile cuplului şi familiei” cu derulare la Universitatea Danubius din Galați.

 

Formare profesională de lungă durată

Cursurile vor fi susţinute de formatori specializați, ce au la bază experienţă dobândită în domeniul terapiei sistemice de familie şi cuplu şi vor fi desfăşurate în proporţie de 80% prin activităţi aplicativ-practice (cu jocuri de rol încă de la primul modul), mulându-se astfel pe cerinţele CPR de formare a competenţelor de tip operaţional.

 

Avantajele abordării sistemice

Formarea în terapia sistemică, spre deosebire de alte terapii, oferă o gamă extrem de

variată de instrumente terapeutice și vizează deprinderea unei multitudini de abilități,

abordând procesual și în ansamblu fiecare caz în parte, în conexiune cu toate elementele cu care individul şi/sau cuplul/familia se află în interdependență. Avantajul net al acestei viziuni este oferit de înțelegerea faptului că orice sistem nu poate exista izolat, iar rolul fiecărui element în sistem, cu propria putere, poziție, mod de comunicare, relații etc este fundamental.

 

Cui se adresează:

Formarea se adresează absolvenților facultăților de psihologie, cât și ai facultăților din domeniul socio-uman (medicină, sociologie, psihopedagogie specială, asistență socială, filosofie, teologie etc.) cu specificaţia că pentru cei ce nu sunt licențiați în psihologie, se solicită efectuarea unor prerechizite (detalii: www.alegericpr.ro).

 

Structura cursului de formare

Conform Normelor CPR în vigoare, formarea în psihoterapie este un demers de 3-4 ani, care angajează multiple resurse. Satisfacția și rezultatele formării se reflectă în munca

practicianului și angajarea lui în împlinirea profesiei de psihoterapeut de-a lungul fiecărei

etape de formare.

Număr de ore: Pentru primul nivel sunt alocate 500 de ore de teorie

și practică (conform criteriilor CPR) parcurse în 16 module a câte 3 zile fiecare (vineri-duminică, câte 10 ore/zi) + temele de aprofundare a teoriei și de studiere a bibliografiei specifice fiecărui modul și   de   aplicare   pe   studii   de   caz.   La   acestea   se   adaugă 270   ore   de   dezvoltare personală/experienţă terapeutică personală (100 de ore de intervizare, 120 de ore de dezvoltare personală de grup și 50 de ore de dezvoltare personală individuală) şi 150 de ore de supervizare.

La finalul formării participanții vor deține un set de instrumente practice, verificate și testate pentru a se lansa în cariera de psihoterapeut sistemic. Diploma eliberată de Asociaţia Psihologilor Consilieri şi Psihoterapeuţi de Cuplu şi Familie – Tomis - Constanţa de recunoaștere a absolvirii întregului proces de formare, va sta la baza dosarului de acreditare impus de CPR pentru nivelul de psihoterapeut practicant sub supervizare. Asociaţia oferă consultanță gratuită tuturor absolvenților interesați de abilitarea la nivelul CPR.

 

Desfăşurare: Grupa de cursanţi: 16-20

Locația: Universitatea Danubius din Galați

Preț: 750 lei/modul

 

Metode și tehnici:

Se vor utiliza jocul de rol, problematizarea, discuțiile panel, studiul de caz, interviul dirijat, utilizarea bibliografiei, vizionarea filmelor didactice pentru exemplificarea anumitor tehnici terapeutice etc.

Pentru mai multe detalii privind temele din domeniul psihoterapiei sistemice, precum și avantajele programului, vă rugăm frumos sa accesați documentul disponibil aici.

Modalitate de înscriere:

Pentru admitere în programul de formare fiecare candidat va depune un dosar ce va cuprinde: CV (listat şi semnat) și copii conform cu originalul după: diploma de licență, buletin de identitate, certificat de căsătorie/hotărâre de divorț, alte diplome de studiu (unde este cazul). Ocuparea locului în grupă se va face în ordinea înscrierii până la realizarea numărului stabilit (între 16 şi 20 de cursanţi). Dosarul în format electronic se va depune la urmatoarea adresă de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

 

 

 




FESTIVITATEA DE DESCHIDERE A ANULUI UNIVERSITAR 2023-2024 LA BUZĂU

În data de 11.10 a avut loc deschiderea anului universitar 2023-2024 în cadrul Centrului Teritorial de Înscrieri din Buzău.

Evenimentul s-a desfășurat în prezența Conf. univ. dr. Andy Pușcă, Președintele Consiliului de Administrație, alături de Conf. univ. dr. Filip Stanciu, Decanul Facultății de Științe Comportamentale și Aplicate.

Profesorii Universității Danubius au avut ocazia de a-și cunoaște studenții noi, care au aflat despre benficiile și oportunitățile unui student danubian și să îi reîntâlnească pe cei vechi cu care au împărtășit idei și planuri pentru viitor.

Le dorim tuturor studenților un an universitar plin de satisfacții, descoperiri, succes și prosperitate!

Vă așteptăm în campus!

 

Fotografiile pot fi vizualizate accesând link-ul: https://drive.google.com/drive/folders/1Jy4UXUpWr8YcCFBLs91SUwlSmaf3QJ4V?usp=sharing


FESTIVITATEA DE DESCHIDERE A ANULUI UNIVERSITAR 2023-2024 LA BÂRLAD

În data de 7 octombrie, Rectorul, Steve O. Michael împreună cu profesorii și reprezentanții departamentelor Universității Danubius au vizitat Centrul Teritorial de Înscrieri din Bârlad cu ocazia deschiderii noului an universitar 2023-2024.

Și pentru că a fost un moment mult așteptat, atât de studenții din ani terminali cât și de boboci, emoția și entuziasmul au fost prezente pe chipurile lor.

Noi nu putem decât să ne bucurăm de aceste momente și le dorim succes tuturor studenților și un an plin de realizări!

#PrivateUniversity

#BeDanubiusStudent

 

Pentru a vizualiza fotografiile accesați link-ul:

https://drive.google.com/drive/folders/1aVbcxq61u31tixUZhUhNBJznILCHBOv4?usp=drive_link


O NOUĂ ACTIVITATE A FUBP, PROMOVAREA SCRIITORILOR DANUBIENI

Pamflet

Trăncănitori și cuvântători

 

A trecut mai bine de un secol și jumătate de când Titu Maiorescu și-a surprins contemporanii cu un studiu de patologie publică, intitulat Oratori, retori și limbuți. Era parte a strategiei programului junimist de critică aplicată, intitulat Sinteza generală în atac, a cărui finalitate era lansarea „direcției noi” în cultura română. Odată cu mutarea capitalei la București, Iașii păreau condamnați la o existență prăfuită, nostalgică sau revanșardă, de aceea tinerii fondatori ai societății literare, deși nu erau literați, și-au propus ca obiectiv transformarea târgului provincial în capitală culturală a întregului spațiu românesc. Pentru că aura literară să fie activă l-au ales pe Vasile Alecsandri președinte de onoare al societății și l-au venerat în mod repetat și în mai multe feluri. Era însă prea puțin pentru ambiții atât de mari și de aceea junimiștii au căutat și în cele din urmă au găsit scriitorii de care aveau nevoie: Mihai Eminescu, I.L. Caragiale, Ioan Slavici și Ion Creangă. Pe lângă aceștia, nucleul dur al noii direcții literare, activau și zelatori mai mărunți de care societatea avea nevoie ca să-și dovedească vitalitatea și coerența pragmatică.

Tot acest amplu preambul filologic își are sorgintea în recenta comemorare a Fondatorului universității noastre, când s-au gândit trei momente destinate ale actului de pioasă amintire a Omului care a marcat definitiv existența urbei și a mai multor orașe din Moldova, de unde provin majoritatea studenților noștri: evocarea prin alocuțiuni, slujba religioasă de pomenire și agapa din final. Ne-a atras atenția prima secvență, cu luări de cuvânt de diferite facturi, tocmai pentru că o intervenție publică în fața unui auditoriu cu ștaif cultural ridicat presupune niște reguli clare de articulare a discursului. Arta cuvântului nu e chiar la îndemâna oricui, cine nu se simte stăpân pe regulile discursului are la îndemână tăcerea și ascultarea celorlalți. Actul vorbitului public presupune responsabilitate față de cuvânt și auditoriu. În invitația familiei era clar sugerată evocarea prin cuvânt, astfel încât cele câteva minute ale alocuțiunii să fie efectul unei meditații temeinice despre cele ce vor fi rostite. Nu există scuza improvizației, aceasta e chiar o culpă a celor care cred că au ceva de spus. Să te trezești vorbind e o culpă pe care o numim părelnicie  și o distingem de opinia celui care-și pregătește din vreme argumentele (cel puțin trei) și le asezonează nu doar cu cuvinte ci și cu idei persuasive. Părelnicia sau datul cu părerea e din aceeași categorie cu tăiatul frunzei la câini, înnodatul ploilor, muritul de grija altuia și a altor sporturi naționale de acest tip. Îi mai putem zice și trăncăneală, iar practicantul ei trăncănitor. Din păcate pentru mulți e o virtute să vorbești chiar dacă nu ai ceva special de spus. Prezumăm cu bună intenție orice persoană care vorbește, o ascultăm preț de câteva minute, apoi, dacă insistă în a înșira cuvinte goale n-o mai ascultă nimeni, ca în final nici dracul să n-o mai asculte.

Trăncăneala din spațiul public, practicată în adunări de diferite facturi și la televiziunile generaliste în emisiuni gen talk-show are leac în educație. Scos în fața colegilor, copilul sau tânărul, elev sau student va simți pe pielea lui ce înseamnă să trăncănești, în opoziție cu un cuvânt bine articulat și structurat după reguli retorice clare. Din păcate acest tip de exercițiu lipsește din practica didactică, iar efectele le simțim pe propria piele. Boala societară, trăncăneala are leac, dacă gândim o strategie de schimbare a vorbitului fără rost într-unul cu rost deplin și aplicat.

 

George Lateș


Știri recente

© 2024 Danubius University. All Rights Reserved.